• 0722730572
    0722730572 ברוכים הבאים לדיאגנוסטיכאן, אתר האבחונים הרפואיים של ישראל! אצלנו, הבריאות היא באמת לפני הכל!
  • אבחונים מכל הסוגים!
    אבחונים מכל הסוגים! אנו נספק לכם את שירות האבחון הרפואי המקיף והטוב ביותר. הבטיחו לעצמכם חיים ארוכים יותר!
  • הקדימו תרופה למחלה!
    הקדימו תרופה למחלה! זכרו תמיד כי הבריאות נמצאת בידיכם. אבחון רפואי איכותי יוכל לחסוך לכם המון סבל בעתיד!

איך מאבחנים אלרגיה?

איך מאבחנים אלרגיה?

אלרגיה הינה תופעה אשר מטרידה רבים באוכלוסייה בשכיחות גבוהה ביותר. היא עשויה להיות עונתית או כזו המטרידה לאורך כל השנה. היא יכולה להיות קשורה למזון שאנו צורכים, לתרופות ואפילו למגע עם חומרים שונים. מערכת החיסון אשר אמורה להגן עלינו, מגיבה ביתר בזמן אלרגיה כנגד חומרים אשר לכשעצמם אינם מזיקים. על מנת לוודא כי אכן מדובר באלרגיה ולדעת מאילו גורמים להישמר על מנת שלא לפתח את התסמינים הטורדניים ואף מסכני החיים, יש לבצע אבחון אלרגיה, בשיטות האבחון הבאות.

 

תבחין עורי

שיטת התבחין העורי נועדה על מנת לזהות במהירות וביעילות תגובות אלרגיות למספר אלרגנים בו זמנית. בשיטה זו מוזרקים לתור העור ובמוקדים שונים, מספר חומרים אשר נחשדים כמעוררי האלרגיה אצל פרט ספציפי, כמובן, לאחר בירור ההיסטוריה הרפואית והתחקות אחר הגורמים האפשריים להופעת האלרגיה. במוקד נוסף מוזרק חומר ניטראלי (מים סטריליים ואיזוטוניים) אשר משמשים בתור ביקורת. במידה והאדם אלרגי לאחד החומרים אשר הוזרקו, הדבר יתבטא באודם ונפיחות בקטרים שונים, אשר צריכים להיות גדולים בהיקפם מהתופעות שמתבטאות ע"י תמיסת הביקורת. תגובת הגוף במוקדים מסוימים מעידה על אלרגיה כנגד אותם החומרים. 

 

תבחין עור לרגישות מושהית

לעיתים רבות האלרגיה עשויה להתפתח לאחר זמן מה מרגע החשיפה למקור האלרגן. הדבר מתרחש במיוחד באלרגיות מסוג המגע (contact dermatitis), כלומר, אלרגיות אשר מקורן במגע של חומרים זרים על העור (תכשירים קוסמטיים, תכשיטים וכו'). במקרים אלו המטופל משוחרר לביתו לאחר שעל ידו מודבקת מדבקה אשר מכילה את החומרים הנחשדים כגורמים לאלרגיה. לאחר פרק זמן זה חוזר המטופל והתגובה העורית נבדקת, אל מול תוצאות מדבקת הביקורת. 

 

בדיקות דם

התהליך האלרגי טומן בחובו את תגובת תאי מערכת החיסון כנגד החומרים אשר "הדליקו" אותם וגרמו לשחרור החומרים אשר תומכים בהתפתחות דלקת. מבין החומרים האלו ניתן למצוא את נוגדני ה- IgE, שותפים מרכזיים בהתפתחות אלרגיה. בדיקות דם כלליות יותר, יכולות לזהות עליה בסוג נוגדנים אלו ולעזור לרופא לוודא כי אכן מדובר בסימפטומים על רקע אלרגי ולא במחלות אחרות כגון זיהומים ויראליים או חיידקיים. ניתן לבצע בדיקות ספציפיות יותר ולבדוק כנגד איזו ישות מגיבים הנוגדנים בדם של הנבדק. מדובר בבדיקה יקרה אשר שמורה למקרים חמורים יותר.