• 0722730572
    0722730572 ברוכים הבאים לדיאגנוסטיכאן, אתר האבחונים הרפואיים של ישראל! אצלנו, הבריאות היא באמת לפני הכל!
  • אבחונים מכל הסוגים!
    אבחונים מכל הסוגים! אנו נספק לכם את שירות האבחון הרפואי המקיף והטוב ביותר. הבטיחו לעצמכם חיים ארוכים יותר!
  • הקדימו תרופה למחלה!
    הקדימו תרופה למחלה! זכרו תמיד כי הבריאות נמצאת בידיכם. אבחון רפואי איכותי יוכל לחסוך לכם המון סבל בעתיד!

איך מאבחנים דלקת בברך?

איך מאבחנים דלקת בברך?

כאבי ברכיים פוקדים מדי שנה אחוזים רבים באוכלוסייה והם כואבים, פועמים ופוגעים באיכות החיים. מדובר בכאבים אשר עשויים להיות אקוטיים או כרוניים ולנבוע מסיבות שונות כגון חבלה, תהליכים ניווניים ובאופן שכיח למדי, גם בעקבות התפתחות דלקות. דלקת בברך מאופיינת בהופעת סימפטומים שונים כאשר כל סימפטום עשוי להצביע על הגורם להופעת הכאבים ולהמשך הבירור אל מול הרופא. איך מאבחנים דלקת בברך? מיד לפניכם.

 

בדיקה גופנית והיסטוריה רפואית

כאשר מתלוננים על כאב בברכיים בפני הרופא, הדבר הראשון שעולה הוא נושא ההיסטוריה הרפואית. מידע כמו הופעת כאבי ברכיים בעבר, עודף משקל, מצב בריאותי, פעילות או אי פעילות ספורטיבית ואופייה ועוד, חשובים ביותר על מנת לקבל את התמונה הכללית אודות המטופל. לאחר מכן המטפל עובר לחלק הבדיקה הגופנית, בודק את זוויות יישור הברכיים, האם מופיעה נפיחות סביב או מעל הברך, אודם ועוד. הרופא המטפל אף מסוגל לבצע בדיקה נוירולוגית של הברך על מנת לשלול סיבות אחרות להופעת הכאבים, מלבד דלקות. 

 

בדיקת מאפייני הכאב

תהליך אבחון דלקת בברך כולל את אפיון הכאב עצמו, מתי הוא מופיע, היכן הוא ממוקם, האם הוא מוחמר במאמץ, האם הוא נוכח כל העת גם במנוחה ועוד. הרופא המטפל עשוי לבקש מהמטופל לכרוע ברך בזויות שונות ולשאול את המטופל אודות הופעת כאב מתגבר. כך למשל, עמידה על הברכיים והופעת כאבים עשויה להצביע על בורסיטיס ואילו כאבים בזמן הליכה עשויים להצביע על בעיות דלקתיות של פיקת הברך. במידה והכאבים נמשכים זמן רב (כרוניים), הרופא המטפל עשוי לחשוד גם באוסתאורטריטיס, במיוחד במטופלים מעל גילאי ה- 50. חשוב לציין כי במידה והכאבים מלווים בנפיחות, אזי תהליך האבחון יתמקד בסיבות כמו חבלה פיזית (או קרע בגידים) ולחלופין, בדלקות כרוניות על רקע ניווני או אוטואימוני במידה והנפיחות התפתחה באיטיות. שוב, בירור ההיסטוריה הרפואית חשוב ביותר למציאת כיוון הטיפול הנכון.

 

בדיקות מעבדה

הפנייה לבדיקת דם הינה אופציה אשר בהחלט עשויה לשפוך אור נוסף על הסיבה אשר גורמת להופעת דלקת בברך. בדיקות הדם מסוגלות להצביע על מעורבות מערכת החיסון בתהליך הדלקתי (ניווני או אוטואימוני) אך גם על דלקת חיידקית במפרק הברך (Bacterial joint infections), במיוחד כאשר המטופל מתלונן על צמרמורות או הופעת חום גבוה.